Plan działania na rok 2021
Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Sądzie Rejonowym Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku na rok 2021
Plan zapewniania dostępności określonej w art. 6 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Diagnoza
Działanie |
Budynek |
Zalecenia do wdrożenia/Element planu |
Dostępność architektoniczna |
Budynek przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 18 |
|
Dostępność informacyjno-komunikacyjna |
|
Działanie |
Zalecenia do wdrożenia/ Element planu |
Dostępność cyfrowa |
|
Harmonogram
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA |
||||
---|---|---|---|---|
Budynek |
Element planu |
Termin realizacji |
Niezbędne działania |
Osoba/jednostka odpowiedzialna za wdrożenie |
Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków |
||||
Budynek przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 18 |
Wyposażenie windy w powiadomienia głosowe |
Sierpień 2021 roku |
|
Kierownik Oddziału Gospodarczego |
Instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych |
||||
Budynek przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 18 |
|
Sierpień 2021 roku |
|
Kierownik Oddziału Gospodarczego |
Budynek przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 18 |
Wyposażenie czytelni w lupę. |
Kwiecień 2021 roku |
Zakup lupy |
Kierownik Oddziału Gospodarczego |
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób |
||||
Budynek przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 18 |
Zakup sprzętu ewakuacyjnego (krzeseł ewakuacyjnych, drabinek ewakuacyjnych) |
Czerwiec 2021 roku |
|
Kierownik Oddziału Gospodarczego Inspektor BHP |
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA |
||||
---|---|---|---|---|
Budynek |
Element planu |
Termin realizacji |
Niezbędne działania |
Osoba/jednostka odpowiedzialna za wdrożenie |
Obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje |
||||
Budynek przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 18 |
Zapewnienie dostępu przez stronę internetową sądu do usługi tłumacza języka migowego. |
Maj 2021 roku |
|
Kierownik Oddziału Informatycznego; Kierownik Oddziału Gospodarczego |
Instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia |
||||
Budynek przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 18 |
Zakup pętli indukcyjnej. |
Kwiecień 2021 roku |
|
Kierownik Oddziału Informatycznego; Kierownik Oddziału Gospodarczego |
Zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania |
||||
Budynek przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 18 |
Zamieszczenie na stronie internetowej informacji o działalności sądu w języku migowym i łatwym do czytania (ETR). |
Maj 2021 roku |
|
Kierownik Oddziału Gospodarczego; Kierownik Oddziału Informatycznego |
DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA |
||||
Element planu |
Termin realizacji |
Niezbędne działania |
Osoba/jednostka odpowiedzialna |
|
---|---|---|---|---|
Zapewnienie dostępności cyfrowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych |
||||
Dostosowanie wszystkich dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej |
Działanie ciągłe |
|
Kierownik Oddziału Informatycznego |
|
Data sporządzenia: 24 marca 2021 r.
Opracowała: Joanna Jabłońska